Menighedsplejens juleaften

Hvert år indbyder Menighedsplejen ved Brønderslev Kirke alle interesserede til en traditionel dansk juleaften i Sognegården, Bredgade 102, 9700 Brønderslev.

Brønderslev provsti er også medindbyder.

Alle – fra hele Brønderslev kommune og omegn - er velkomne til at fejre en hyggelig og klassisk juleaften i Sognegården. Juleaften er for alle: børn og voksne, unge og ældre og håbet er, at dette kan være et tilbud, som mange har lyst til at benytte sig af. I stedet for at rejse væk, sidde få eller alene, eller tage til den anden ende af landet, kan man også vælge at fejre jul i Brønderslev sammen med andre.

Medlemmerne af Menighedspleje- og diakonigruppen, glæder sig over, at frivillige igen i år hjælper og sørger for at pynte op, dække julebordet og servere den gode julemad.

Nu er der også fundet et værtspar - nemlig sognepræst Soleveig Jeppesen og hendes mand, Jean Paul, fra Brønderslev .

Gudstjeneste i Brønderslev kirke
Arrangementet begynder med mulighed for at være med til julegudstjeneste i Brønderslev Kirke kl. 15.00. Efter gudstjenesten er der kaffe m. juleknas til i Sognegården.

Kl. 17.30 er der julemiddag. Når maden er spist, tændes lysene på juletræet og den traditionelle juleaften fortsætter med julesalmer, læsning af juleevangeliet, julegaver – og mon ikke også der bliver læst en god julehistorie?

Arrangementet slutter kl. 21.00, og der bliver sørget for gratis hjemtransport, hvis det ønskes. Man skal selv finde ud af at komme hen til kirken, og er det et problem, kan kirkekontoret være behjælpelige med en løsning.

Indbydelse og detaljeret program fås i kirkerne og hos præsterne i hele Brønderslev kommune eller ved henvendelse til kirkekontoret, tlf. 9882 0713. Mail: kirkekontoret@broenderslevkirke.dk

HENT INVITATIONEN HER

Information:

Tid: 24. december 2022.

Pris:
150,- kr. pr. voksen - børn er gratis.(betales v. tilmelding eller på aftenen)

Tilmelding:
senest onsdag d. 14. december til kirkekontoret, tlf. 9882 0713 - eller mail
kirkekontoret@broenderslevkirke.dk .
Evt. ønske om hjemtransport meddeles i forbindelse med tilmelding.

Tidsplan:
Juleaftensgudstjeneste kl. 15.00 - herefter kaffe og hygge i Sognegården.
Julemiddag serveres kl. 17.30, og herefter er der sang om juletræet, gaver, en god julehistorie og kaffebord.

Afslutning kl. 21.00